HUNDSPANN MED FYRHJULING !

Hallo!

Nu är jag hemma igen efter att varit hos Tarja hela dagen.
När jag kom dit så började vi med att gosa med hundarna, gick igenom allas namn igen, de är ju ändå 15 namn att lära sig och dom är inte lätta heller :o de som jag kan är: Barro, Kiuru, Bessie, Bjerke, Cleo, Heidi, Busan, Reno, Evel, Esso, Homer, Ivan, Ina, Kina, hmmmm vadfan hette den sista då? ... nä nu har jag funderat i 10 min och kommer inte på det sista, så jag orkar inte tänka mer. Men de värsta är att nästan alla ser likadana ut, så när man antligen lärt sig namnen ska man lära sig att skillja på alla också, hm.. Ja de tar ju sin lilla stund, men sånt är livet.

Men iaf så efter allt gosande så var de lite kaffe och sen var det dax att ge dig ut i skogen och efter skogsvägar köra hundarna. Vi åkte ut i skogen med bil och släp tillsammans med alla 15 hundar i bilen. Det var väl ungefär en mil ut i skogen och när vi äntligen hittade ett bra ställe att parkera bilden på och öppnade släper där fyrhjulingen skulle stå och BORTAAAA ;) Hon hade glömt fyrhjulingen hemma i garaget haha, skrattretande. SÅ det var bara vända, åka hem och hämta den och ut igen.

När vi hade hämtat fyrhjulingen så satte vi dit stamlinan och sen började vi att sätta dit hundarna.
I denhär ordningen har man hundarna, börjar fram och går bakot. Ledarhundar, pointhundar, teamhundar och sist wheelhundar. Jag lärde mig vilka hundar som var vad, vad alla olika saker heter och massa annat skoj! Sen åkte vi iväg, men 11 st på ett spann med fyrhjuling efter, det var skit roligt att åka och se hundarna och hur de betedde sig. Sen blev det mer mys och sen åkte jag hem.

Jag kommer ju ha världens roligaste praktik, kan knappast bli roligare!!!

Imorgon ska jag PLUGGA, gud vilken rolig kväll det kommer att bli :/ not! Menmen vill man kunna så finns det ju inget annat att göra :/ ...

Men hare bäst!

D<3

Mina kommentarer ♥

Kommentera här ♥ Glöm inte att skriva ditt namn, anonym kommentarer raderas omedelbart & ip-adressen spåras vid olämpliga kommentarer! Tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0