SKOLAN

Alltså jag har börjat att tänka efter nu, hur mycket jag egentligen ligger efter med i skolan, vilket gör att jag blir mindre och mindre pepp till att göra något av de överhuvudtaget. Jag förstår verkligen inte hur vissa kan rent ut sagt kan skita i att gå i skolan och inte vara på alla lektioner utan att ens känna av det och klarar sig, när jag som är på alla lektioner och sliter som ett jävla djur knappt klarar mig.. Jag tror jag tamefan ligger efter i varenda ämne vi har i skolan nu, har alldeles FÖR mycket att göra och jag går och har ont i magen hela tiden för jag vet att jag aldrig kommer klarar av att få in allt i tid, snart bryter jag ihop, igen...
Ibland har jag bara lust att hoppa från ett tak bara för att slippa tänka så jävla mkt, för allt som surrar i ens huvve hela tiden är ju allt jävla skit med skolan och att pojkvännen som är det största stöder och peppet sitter 100 mil ifrån mig och det gör inte saken bättre direkt.. fan.

Vad ska man göra för att orka?
Vad ska man göra när man inte hinner med allt?
När man känner att man snart bryter ihop och inte orkar mer?

Jag behöver tips och råd, för att ens orka fortsätta med skolan ...


helvete! :'/

Mina kommentarer ♥
Postat av: Hanna

Ett tips.



Steg 1

Skriv upp alla saker du har att göra i skolan och ligger efter med, alla prov, omprov, inlämningar osv ämnesvis på ett papper.



Steg 2

Samla ihop allt matrial du behöver för att plugga till alla grejer, dela även in det i dom olika ämnerna.



Steg 3

Organisera upp det, håll det "rent och snyggt".

Lägg upp det i högar så du ser vad det är du håller på med.



Steg 4

Sätt en tidsram, ex att allt ska vara klart innan jullovet



Steg 5

Ta hjälp av en kompis, plugga tsm. Prata med en lärare om att få extra hjälp på vissa saker.



Steg6

Sen så är det bara att sätta igång & bevisa hur duktig du faktiskt är. Och stryk över sakerna du är klara med och lämnat in. Så känns det verkligen som att listan med saker att göra krymper på riktigt.



Steg 7

För tänk sen när du har klarat allt och du kan tänkta "Fan, fan vad duktig jag är. Jag måste nog vara bäst i världen. Helt sjukt underbart att jag har klarat det här!"



Lycka till =)

2009-11-04 @ 23:25:30
Postat av: Jennie

Tack så mycket, ska testa det du skrivit :) Gör redan en del av det till exempel att jag skriver upp vad jag har kvar och så. Tack så mkt för tipsen Hanna:)

2009-11-05 @ 07:20:54
URL: http://jennieericson.blogg.se/

Kommentera här ♥ Glöm inte att skriva ditt namn, anonym kommentarer raderas omedelbart & ip-adressen spåras vid olämpliga kommentarer! Tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0