RECEPT PÅ CHEESECAKE !

Nu testar vi igen, eftersom jag väntar på min pojkvän som skulle ha kommit klockan 05.30 och inte hört av sig än så passar jag väl på att blogga nu då.

Här kommer i alla fall receptet på cheesecaken som jag och Darling eller okej bara jag gjorde när ha fyllde 20 år, testar en gång till eftersom de inte funkade igår. Den är supergod och verkligen ett tips för de som gillar glass men även de som inte gillar glass för cheesecake är mycket godare än just glass !

Detta behöver du:
3 ägg
3 dl vispgrädde
2 dl socker
½-1 tsk vaniljsocker
1 ask philadelphiaost
Digestivekex

Så här går du till väga, eller så här gör jag helt enkelt:

Dela på äggvitan och äggulan, jag brukar alltid dela på äggen så det blir två äggskals halvor och sen tar jag två glas och ställer under, sedan häver jag äggulan fram och tillbaka mellan ägghalvorna för då rinner äggvitan ner :) Du behöver både gulan och vitan så släng ingen av dem.
Blanda äggulorna med sockret och osten, fördela osten i bitar med tex fingrar eller skedar, sedan kan du använda elvisp för att det ska gå enklare och vispa ihop smeten.
Rör ner vispad grädde i smeten, och rör sedan om.
Vispa äggvitorna hårt, vispa äggvitorna riktigt hårt, bättre för mycket än för lite, sedan häller du försiktigt! ner de hårt vispade äggvitorna i smeten och blanda försiktigt.
Krossa några digestivekex, lägg dem i botten av formen du använder, använd digestive efter smak.
Häll i smeten i formen & in i frysen, låt den stå i frysen till den är genomfryst

Sedan kan du garnera den hur du vill, man kan till exempel garnera med olika frukter, nötter, godis med mera. Man kan även pluppa ner blåbär, hallon, björnbär etc  ner i smeten, det har jag också testat och det har också blivit gott!

Har ni några frågor så är det bara att fråga!


Såhär såg min cheesecake till Daniel ut


Vi använde oss av stjärnfrukter och chokladsås med banansmak, mums!


Mina kommentarer ♥
Postat av: "Moster"

Vad du kan Jennie, riktigt duktig ju! Nu vet du vad du har att se fram emot när vi kommer nästa gång. ;)

2010-01-16 @ 10:18:07
Postat av: j

Heh! jag gillar chees kake, måste ta o göra sån nån dag :) frän blogg du har .. :)

2010-01-16 @ 18:25:31
URL: http://denrosadammtussen.blogg.se/
Postat av: j

Okej , då måste ja nästan snart sätta fart :)

2010-01-17 @ 06:58:25

Kommentera här ♥ Glöm inte att skriva ditt namn, anonym kommentarer raderas omedelbart & ip-adressen spåras vid olämpliga kommentarer! Tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0