Falu koppargruva !

Helgen vart precis som förväntat men ändå inte, skulle egentligen åkt till Dalarna på lördag och sovit över tills söndag, men istället blev det en mysig hemmakväll med Ostbollar och solsidan i sängen tillsammans med Daniel.

Istället åkte vi mot Dalarna i går (söndag) där vi gled omkring i de flesta orter mellan edsbyn, falun, rexbo, bolänge mm. Men vi stannde iaf till i Falun eftersom jag var helt besluten av att jag iår skulle gå ner i Falu koppargruva för första gången! Eftersom jag jobbar som guide i Loos koboltgruva så tycker nästan alla mina besökare som frågar om jag varit ner där sagt att jag Måste gå ner där så ja, var jag väl "tvungen".

Jag blev dock besviken eftersom man tyvärr inte fick fota med blixt där nere, en fet tumme ner för de! Men jag envisades om att få några bra bilder ändå och de blev väl kanske 5 av 100 som inte blev suddi, jippi! Men skitsamma, jag var i alla fall ner och de var riktigt spännande, dock tycker jag att vår gruva i Loos är mycket bättre och mer intressant ;) ha ha ha!

Men nu blev de mycket text, kommer att lägga in bilder sen, någon dag, om en vecka eller så kanske? Ja jag vet jag är jävligt seg!

Bilderna är tagna av mig med min gamla (asdåliga) digitalkamera förra året i Loosgruvan!



Linus som jag jobbade med förra året


Påvägen ner.

En grön gubbe, haha!

Ska ta nya bilder med systemisen som jag har någongång när det lugnat ner sig med turister och besökare, lovar!


Mina kommentarer ♥

Kommentera här ♥ Glöm inte att skriva ditt namn, anonym kommentarer raderas omedelbart & ip-adressen spåras vid olämpliga kommentarer! Tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0