Spelmansstämma in Ramsjö = KING

Helgen har varit mer än skitbra, lätt bäst om jag får erkänna! Saknade Ciccifis bara, men de tar vi igen med dig!

Igår åkte vi, jag Daniel & Sofie tillsammans med Nilsson och Carro till Sunn i Ramsjö! Först hälsade vi på LillLina och familjen Grundin, sen for vi iväg till stugan där vi skulle sova och tillbringa kvällen innan stämman.

När vi kom dit började vi med att fixa i stugan, dricka alkohol och grilla kött :D Det var riktigt mysigt och gott och efter ett tag kom det bara mer och mer folk som umgicks med oss. Senare kom även Lina och Henke ner och Lina ville såklart busas, så jag och hon lekte taga och efter ett tag var de flesta med HAHA, så vi alla mellan 4-20 år sprang och lekte taga haha!

Efter ett x antal timmar drog vi vidare mot stämman, jag, sofie och carro eftersom dom andra hade en tumme i röven. Och sen kom vi till en jättestor och då menar jag jättestor åker som vägen gick runt. Så då kom jag med den smarta idéen att vi skulle gena över åkern, vilket var de sämsta jag gjort på länge eftersom vi blev PISSblöt i fötterna. My bad.

När vi kom fram till mässan så träffade vi på en hel hög med roligt folk och vi fick även massa gubbar att spela dragspel och munspel för oss ;) Riktigt bra gjort av dom, ska lära mig spela ja tills nästa år har jag lova ;) Eftersom ordförande i föreningen sa att jag skulle bli nästa ordförande (vi skakde tom hand påt)

Sen var det ju även en liten person vid namn -pip- som snodde en jävla permobil xD haha asså jag och Sofie garva tills tårarna sprutade, samtidigt som vi skämdes ihjäl eftersom -pip- fick världens utskällningar eftersom han välde med den och ja gick sönder. xD Ne usch vilken kväll!

Haha bästa kvällen på länge iaf, orkar inte skriva mer men de händer 1000 gånger mer saker som man sent kommer att glömma. Hua ligen, detta gör vi om snart brudarna och grabbsen <3

Bilder kommer imorgon troligtvis!

:D

Mina kommentarer ♥

Kommentera här ♥ Glöm inte att skriva ditt namn, anonym kommentarer raderas omedelbart & ip-adressen spåras vid olämpliga kommentarer! Tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0