Duktig kille!

Jag har varit väldigt dålig med att uppdatera om hur Tilos utveckling går, så nu tänkte jag skriva lite om de!

Nu är Tilo snart 4 månader!

När han var 8 veckor lärde han sig sitt, efter mycket lite träning = bra!

När han var 9 veckor lärde han sig ligg riktigt bra efter något mer träning än på sitt!

Sen har jag lärt honom lite smått och gott och han är verkligen lättlärd, om han är på rätt humör dvs! (a)

Så de han kan mer eller mindre utöver sitt&ligg nu är ... Tassen, andra tassen, sitt fint, hämta bollen utan att visa, dansa - nyss börjat! Ja de tror jag var allt haha.

Träningen
Jag har inte alls tränat mycket med honom, har mest blivit när han fått tid över och haft trökigt och eftersom jag jobbar i stort sett varje dag och jobbar jag inte har jag annat att göra så blir de inte mkt träning. Men jag ska dock börja träna mycket mer, de kommer att bli en blandning av agility, freestyle, lydnad, sök och lite annat skoj, bara för skoj!

Allmäntillstånd.
Men i alla fall är han en mycket glad kille som verkligen gillar sin matte snäppet mer än alla andra som både är bra men samtidigt inte. Han kan verkligen stå och Storböla när jag åker o jobbar, men slutar efter ett tag.

När jag kommer hem ifrån jobbet blir han så glad att han Alltid kissar på sig 'lillgubben min' och när vi lagt oss i sängen (jobbar natt) så ska han alltid stryka sig över mitt huvud med magen och bena rakt bakot! Sen efter lite bus somnar han och sover till 12 ungefär ;) NICE!

Han kan hålla i gång hur länge som helst och bits ganska mycket, men de är ju sånt som försvinner med tiden (hoppas jag haha). Han är sprallig och livlig och sticker gärna ut mellan benen på folk när dom kommer in/ut i lägenheten för att springa ett varv runt huset sen är han (oftast) nöjd.

Han mår jättebra, inga problem alls. Han är världens bästa hund, I Love Him! <3


Men nu läre jag iväg och jobba, tiden går fort när man har funnie! ;)


Här var han 7 veckor!


Mina kommentarer ♥
Postat av: Emmelist

hoppas det går bra på jobbet nu!

2010-10-07 @ 10:53:47
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera här ♥ Glöm inte att skriva ditt namn, anonym kommentarer raderas omedelbart & ip-adressen spåras vid olämpliga kommentarer! Tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0