Igår vårdbiträde idag förskolelärare!

förra veckan var jag butiksbiträde, igår var jag vårdbiträde och idag är jag förskolelärare, och efter de fritidslärare, är de inte helt underbart!

Att jobba extra på flera olika ställen är verkligen jätteroligt, man får ju vara med om helt olika saker varje vecka, helt sjukt bra!

Och de absolut roligaste är alla man lär känna, för när jag flyttade hem igen, till Loos alltså, från tre hårda år i Ljusdal så kände jag väl de flesta, men samtidigt var de sjukt många nya som flyttat hit, riktigt roligt. Sen upptäckte jag världen på äldreboendet i Loos, där jag började på hemtjänsten och gud där bor de mycket folk ju, och de är så roligt att hälsa på dom och hjälpa dom, de var verkligen de sista på jorden jag tänkte göra, men gav de en chans och trivs som fisken i vattnet, har världens bästa arbetskamrater och alla äldre är så himla underbara, alla historier och allt. SÅ himla kul!

Sen när man jobbar på Ica, så kommer ju vissa in flera gånger i veckan och dom lär man också känna snabbt :)

Sen de absolut roligaste är väl att min mormor ringde här om dagen och berättade att hon hade varit på middag med SPF (svenska pensioners föreningen) och att de var jättemånga som hade skrytit om mig, att jag var så himla snäll och go och duktig på de jag gjorde, och de värmer ju verkligen! Helt underbart att höra!

Man ska ha respekt för dom som är äldre, och allt dom gått igenom & lära sig av allt de har att berätta, för de är verkligen intressant & nyttigt för oss yngre.

Ha en bra dag alla!


Mina kommentarer ♥

Kommentera här ♥ Glöm inte att skriva ditt namn, anonym kommentarer raderas omedelbart & ip-adressen spåras vid olämpliga kommentarer! Tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0