SORRY

För väldigt dålig uppdatering, men har verkligen haft fullt upp nu i några dagar.

Kan ju gå igenom lite av det jag hållt på med domhär dagarna :)

Onsdag, började vi med Etologi i skolan, alltså läran om djurens beteende. Vi hade en som jobbar på Skansen i Stockholm som har undervisat oss nu i tre dagar, jätte rolig gubbe. Tyvärr så pratade han mest "skit" och inte så mycket om vad just etologi är, fast de är roligare att höra "skit" ist men ändå, man lär sig ju inget av skiten bara att det är en väldans konkurrens mellan alla djurparker mm mm.
Efter skolan så skulle vi trimma, eftersom Sofies tuss fick åka akut till veterinären blev jag och Jonna själv med två cocker.... Men de gick bra, vi fick stå och klippa i ca 3½ timme plus 30 min vänta på att hon skulle komma och hämta odjuren. Hann prata lite med Daniel innan han var tvungen att sluta iaf, skönt!

Torsdag, fortsättning på etologin, blev en väldans lång dag! Men fick iaf se en jätte bra film om hur man gör för att stimulera isbjörnarna i djurparker. Och jag blev förvånad över vissa saker som t.ex alla tror ju att isbjörnar i djurparker har de sååå dåligt för de inte har tillräckligt kallt mm. Men ärligt talat så tycker isbjörnarna om värme också, soliga dagar ligger de ute och solar, de visste ni kanske inte? Inte jag iaf! :)
Efter skolan blev de trimning igen, vi fick även tillbaka en av hundarna från onsdagen eftersom den tydligen hade för mkt hår kvar ändå, fast jonna klippte och klippte, jag lämnade kvar mycket mer på den jag klöpp på ..? Sen fick vi även in en till lurvtoffs som vi höll på med i ca 5 timmar ... Snacka om trött när man kom hem! Klockan var 21.30 när jag kom hem... Pratade mede älsklingen såklart innan sömn.

Fredag, sista dagen tillsammans med han från Skansen, idag blev de mest prat ... och skriva då såklart + kika på bilder från regnskogen.  Sen fick vi även en uppgift som vi ska göra, jag och Jonna ska göra tillsammans och den går ut på att anordna en djurpark, först en med ca 10 000 kr i budget alltså ska det bli en liten djurpark och sen ska vi göra en till anläggning åt djur och då har vi helt obegränsat med pengar alltså ska den bli stor och väldans bra! Sen åkte jag till Hudik för att hämta ut mitt otroligt snygga pass med min ännu vackrare handstil .... hm! Sen gick jag och Sandra lite på stan, hittade inte ett piss så åkte hem igen :)

Sen blir det inget prov i Etologi så alla vet ;P

Men nu ska jag äta i mig mina wokade grönsaker och packa klart, för idag ska jag åka hem till Loos igen och vara där en hel helg, vilket verkligen inte var igår :) Daniel blir kavr uppe i lumpen denna helg också, så därför jag passar på, annars vill jag ju vara med han (a)

Byebye! :)


Daniel Halvarsson <3


Mina kommentarer ♥

Kommentera här ♥ Glöm inte att skriva ditt namn, anonym kommentarer raderas omedelbart & ip-adressen spåras vid olämpliga kommentarer! Tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0