TRÖTT EFTER HELGENS TÄVLINGAR!



Fredag : Vi kom till Särna, fixade med hundarna och på kvällen sprang vi omkring med dom på en åker och myste :D

Tävlingsdag 1 lördag:
Började med att jävlas, tanten som bodde i samma rum hade ställt klockan på 06.30 och vi skulle upp 07.30 och hon vaknade inte av sin klocka så den ringde i 5 omgångar tills Tarja kutade upp och skrek på henne (y) Bra start på morgonen. Sen började resten, spåren var skit, alltså tävlingsspåren som hundarna skulle köra på. Allt gick bara åt helvete, alla hundar gick igenom med tassarna, alltså rakt igenom ner till marken, så det var sån stor skaderisk så Tarja valde att inte köra idag. När hon kom i mål var hon skitförbannad, men de var hon inte ensam om, och alla 8-spann strök sig till dag 2 som en protest. 
Äh nog om de, blev bara skit iaf, men hundarna (våra) klarade sig iaf, skönt! Plus att Tarja låg etta med 1 minut och 40 sekunder före 2an, vilket är jäkligt mkt!

Tävlingsdag 2, söndag:
Idag skulle ju inte Tarja köra med tanke på de skitdåliga spåren, vilket jag tyckte var bra eftersom hon tänker på hundarnas bästa och låter inte tävlingssinnet ta över. Så idag skulle vi "handla" alla andra, så jag var handler åt typ 5 spann :D Skit roligt, även till Crille som körde Samojedspanne :D SÅ KUL!
Och helt klart vann rätt vinnare i Tarjas klass, Liselott, Grattis :D

Sen har Tarja även fråga om jag vill vara hennes handler på SM om en månad om hon ska vara med, så de ska jag fundera på och kika om jag är ledig och så! Roligt att hon frågade mig tycker jag :D

Alltså jag är så trött, s¨å vet inte hur jag skrivit allt, men hoppas att ni som orkar läsa fattar ^^ Men skriver nog mer senare, nu ska jag äta!


Mina kommentarer ♥
Postat av: alexadnra

joallt är bra:) själv?ursäkta för sent svar.. har varit fullt upp med mitt riktiga liv.. haha:)

hur som helst avslutas en tävling om en valfri tisha imorgon, du kanske kan kika in på kategorin tävlingar:)?

2010-02-07 @ 17:26:20
URL: http://byalexandra.blogg.se/
Postat av: alexadnra

jo allt är bra:) själv?

ursäkta för sent svar.. har varit fullt upp med mitt riktiga liv.. haha:)

hur som helst avslutas en tävling om en valfri tisha imorgon, du kanske kan kika in på kategorin tävlingar:)?

2010-02-07 @ 17:26:46
URL: http://byalexandra.blogg.se/
Postat av: Angelica Björk

Sv: jag har haft en super bra helg, du med? :D

2010-02-07 @ 19:06:04
URL: http://angelicasdays.blogg.se/

Kommentera här ♥ Glöm inte att skriva ditt namn, anonym kommentarer raderas omedelbart & ip-adressen spåras vid olämpliga kommentarer! Tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0