SUNDSVALL & HUND !

Hej igen alla!

Nu är jag äntligen hemma från "stora staden" Sundsvall, vi har ju hundvecka då så då drog vi dit igår och sov över på ett vandrarhem vid nått berg.

Gårdagen bar iaf iväg till "Mitlanda kapp" tror jag att de hette, dom höll iaf på med hundkapplöpning. Det var en tant som tog hand om oss där och pratade en hel del och det var riktigt intressant. Sen fick vi även se de snygga djuren, hon hade 4 st Grey hounds och de var grymt vackra! Och sen fick vi även se ett "handsläpp" när hennes tik fick springa och jaga en "trasa", eftersom det hade varit minusgrader på natten så vågade inte dom släppa hundarna på ett riktigt lång race eftersom de lätt kan sträcka sig då. Så vi fick iaf se ett handsläpp och de är de jag lagt in bilder på neråt.. Bilderna kanske inte blev så jätte bra men det var coolt att se iaf och att höra om de olika raserna.

Efter vi åkt där ifrån så åkte vi till vandrarhemme och "gjorde oss hemma" och checka in, jag bodde med Jonna & Joss, vi hade väldans roligt på kvällen/natten, hehe!

Sen blev det kväll och vi letade oss till Ikea och åt middag, jag åt köttbullar och potatis, det var Skit gott! Senare skulle vi åka vidare ut till en betong gård.. ? Där vi skulle köra räddning med olika hundar och vi i klassen skulle vara figuranter (alltså "offren" som hundarna skulle hitta gömd typ haha!).. Och det var kolsvart, masssssa olika rör, massa olika kartonger, massa olika skuggor och massa läskigt. Menmen alla var coola nog att våga gömma sig alldeles själv där ute på gården och bli letad. Själv fick jag gå in i ett rum :o gade iaf med mig Cicci in som också fick stå där som tur var annars hade jag vägrat! Men det gick bra och var jätte kallt men alla överlevde och ingen blev mördad eller dog av något annat, så det var väl tur! ;)

Dagen.. Imorse eller ja, inatt har jag varit vaken typ hela natten eftersom vårt rum låg alldeles vid dörren och dörren var helt störd så alla Smällde igen dörren hela natten när dom var ut, KUL att det inte lät in till vårt rum som fan så jag har inte sovit mkt inatt, synd om mig? ;) haha nej men irriterad som fan blev jag.

Sen åkte vi iaf till Hundenshus, där vi fick lära oss mer om Rallylydnad, boll vallning, klickerträning mm mm. Det var jätte intressant och roligt att få testa på själv och klicka åt sina kompisar som skulle utföra ett beteende som vi andra fick bestämma haha!
Sen åkte vi även till ett hunddagis men de var inte så märkvärdigt.

Ja det var väl ungefär det vi gjort domhär två dagarna, sammanfattade lite så ni kanske skulle orka läsa hehe!

Nu vill jag verkligen skaffa en liten valp, NU NU NU !


Här springer hon, snabb som fan!
de kan komma upp i 70-80 km/h på ca 4 steg :o


Här är två Greyhound, men ändå sån stot skillnad ;o


oj snygg kvalité...

ja de där var iaf 3 bilder, orkar inte lägga ut mer nu, hhihi!


Mina kommentarer ♥
Postat av: Josephine

tack för två roliga dagar :D! <3

2009-10-21 @ 07:37:43
URL: http://stjupid.blogg.se/

Kommentera här ♥ Glöm inte att skriva ditt namn, anonym kommentarer raderas omedelbart & ip-adressen spåras vid olämpliga kommentarer! Tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0