I Love My Life!

Tänk att man kan trivas så himla bra på jobbet eller rättare sagt jobben jag har.

När jag flyttade hem till Loos igen, eller bestämde mig fö att bo kvar och flytta till en lägenhet tillsammans med Daniel och Tilo, tänkte jag för mig själv varje kväll "Vad fan ska jag göra i Loos, vafan ska jag jobba med och hur fan ska jag överleva?! Panik" Ja visst krisade de sig på gruvan så visste jag att dom skulle ringa mig så där var ju en chans, men de kanske är någon timme då och då så inget jag kan leva på direkt.

Men allt har liksom lagt sig som en pussel. Det började redan dag ett som arbetslös med att Örjan ringde och fråga om jag ville jobba på Loos bagarn och jag sa självklart JA. Där jag blev rätt så många dagar i flera veckor/måndader.

Efter ca en månad ringde dom från Ljusdals kommun och fråga om jag ville gå intro på att städa skolan & furugården (äldreboendet i Loos) Självklart tackade jag ja till de också, dock lät de inte så jäkla kul direkt, men blev faktiskt förvånad över att de var rätt Okej ändå, furugården var roligast.

Efter några fler månader ringde dom från Ica och frågade om jag kanske kunde tänka mig att jobba lite extra där också, och de lät ju skitroligt så jag tackade mer än gärna JA och fick börja rätt så snabbt :D Och de var verkligen skoj, trivs som fisken i vattnet!

Efter yttiligare månader ringde chefen från Furugården (äldreboendet i Loos alltså) och hon hade fått massa tips om mig att jag skulle passa utmärkt till att jobba med äldre sa hon att dom hade påstått. Dock måste jag erkänna att är jag flyttade hem igen så var min ALLRA sista utväg att Kanske fråga om man kunde få jobba där eller iaf prova på men jag ville verkligen inte, de var typ min största mardröm, ärligt talat. Men jag sa att jag kunde prova ett tag och se hur jag kände sen och de gick dom med på. Och nu har jag jobbat där jättemycket och jag STORMtrivs, de är inte alls som folk säger och att jobba med äldre är så HIMLA kul, inte alls som jag trodde! Dock jobbar jag ju på hemtjänsten, då man åker hem till personer och de är verkligen superkul! :)

Sen har dom även frågat från Dagis & SKOLAN?! Haha om dom kan ringa mig utefall de krisar och ja varför inte haha. Så vi får väl se hur jag agerar som lärare om den dagen nu kommer HAHA

Så ja, jag är alltså på typ ALLA ställen som finns i Loos och de är så jäkla skoj! Riktigt roligt att alla ringt och fråga mig också, har inte behövt ringa på ett enda jobb! KING :D haha!

Ja de var allt för mig :D


(c) Jennie Ericson



Mina kommentarer ♥
Postat av: josephine

sv: ja men eller hur :S ja emil pratade med henne men hon var ju inte speciellt övertygande för hon ändrade sig om tid och plats osv hela tiden :s cp människa.. <3

2011-01-13 @ 20:15:15
URL: http://stjupid.blogg.se/
Postat av: Jonna

sv: Vad roligt att höra :) jobbar du fortfarande på ica och furugårn? :p Jo jag trivs som fisken i vattnet här uppe (: frågan är ju bara vad man ska hitta på sen xD

2011-01-13 @ 20:19:56
URL: http://jonnalund.blogg.se/
Postat av: Yohanna

Shit vad jobb du har! :)



SV: Ja skulle ju vara skit kul om dom kunde träffas nått tag :P

Haha okej, chili tycker förvånansvärt mycket om nysnö, han som hatade snön förra vintern ;P

2011-01-13 @ 21:31:36
URL: http://fireflybaby.blogg.se/

Kommentera här ♥ Glöm inte att skriva ditt namn, anonym kommentarer raderas omedelbart & ip-adressen spåras vid olämpliga kommentarer! Tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0